August Favorites

Heyy, leuk dat je er weer bent of als je voor het eerst op mijn blog bent, leuk dat je me hebt gevonden. Hoe dan ook, vandaag schrijf ik een artikeltje over mijn favoriete spullen, series, dagen en eten van augustus. Nu is augustus nog niet voorbij, maar donderdag is het alweer september. Wat komt de zomer toch altijd weer snel aan een eind. Maar met het einde van de zomer komt de herfst, mooie blaadjes, warme chocomel en Halloween, waar ik ook erg naar uitkijk.


Mijn Favorieten dingen van augustus dus, laat ik maar beginnen met een van mijn favoriete kopen van de maand. Mijn zonnebril, ik verslijt er altijd veel, ik raak ze kwijt, ze gaan kapot of ik ben er gewoon op uitgekeken. Deze zonnebril heb ik op de markt in mijn dorp gevonden voor maar 2 euro, het is een  70’s inspired zonnebril met blauwe spiegelglazen.P1110088.JPG

Op naar het volgende item, al weer een koopje. Namelijk een namaak fjallraven kanken rugzak, waarschijnlijk ken je ze wel. De echte zijn meestal zo rond de 80 euro, maar mijn namaak scoorde ik voor 9 euro precies bij de C&A. Het is een oranje(ige) rugzak met heel veel vakjes, op de site van de fjallraven noemen ze deze kleur ‘Brick’.  Een leuk detail, op het voorvakje staat ‘Free hugs’, tot nu toe zijn er nog maar 3 mensen naar me toe gekomen voor hun knuffel.P1110097.JPG

Het volgende op de lijst is Het van Abbenmuseum in Eindhoven, waar ik een aantal weken gelden heen ben geweest met een vriendin. Het is een museum gevuld met moderne kunst, Maar vooral erg veel plekjes waar je mooie foto’s kunt maken. Ik weet niet of ik er zo snel nog een keer heen zou gaan, maar dat ligt meer aan het feit dat ik er ruim 2 uur voor op reis moet. Maar als je in de buurt bent, raadt ik je zeker aan even langs te gaan.

P1100223

nummer vier op deze lijst alweer, een van mijn beste aankopen van augustus, mijn spiegelreflexcamera. De Panasonic Lumix FZ45, ik heb deze camera op marktplaats voor 70 euro gekocht, je kunt er mooie foto’s mee maken en wel tot 80 keer inzoomen. Alle foto’s in dit artikel zijn met deze camera gemaakt, behalve deze foto uiteraard.

20160829_161924 (1)

Nummer vijf is een serie namelijk stranger things, waarschijnlijk heb je er al eens van gehoord, maar ik wilde het toch even in de lijst zetten omdat ik het zo’n ontzettend goede serie vindt. Het gaat over een groepje jongens rond 1980, die een rustig leventje leiden totdat hun vriend ineens vermist wordt. Iedereen in de omgeving gaat op zoektocht en zo komen ze achter duistere geheimen.

stranger-things

En mijn laatste favoriet is het boek ‘The Rosie Project’, dit boek is al wel een paar jaar oud maar ik heb het deze maand pas gelezen en ik was zeker niet teleurgesteld. Het boek gaat over Don, een hoogleraar aan een universiteit in Engeland, die op zoek is aar ware liefde. Don is alleen een beetje bijzonder en heeft allemaal gewoontes en een waslijst aan criteria voor hoe zijn vriendin moet zijn. Dan komt hij met geniale idee om een soort enquete te maken voor zijn perfecte vrouw, maar als Rosie in zijn leven komt krijgt hij een al andere kijk op de liefde en het leven.Dit boek is een echte aanrader.

The_Rosie_Project

Het is een beetje langer artikel geworden dan gepland, maar goed, ik hoop dat je het wat vond. En hopelijk ben je er met de volgende blogpost weer bij.

 

One thought on “August Favorites

Leave a Reply

