Rotterdam Hotspots

heyy, wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. Vandaag deel ik een aantal leuke plekjes in Rotterdam. Deze stad heeft honderden leuke restaurantjes, cafés en winkels, dit is een kleine selectie van al het leuks. Sommigen foto’s zijn van mindere kwaliteit dan anderen, dit komt omdat ik het nogal akward vond om met mijn camera foto’s te maken in een winkel.

  1. De KunsthalP1110679.JPG De kunsthal is dus zoals de naam al doet vermoeden een museum. Hier hebben ze geen vaste collectie, en is het dus elke keer een verassing wat je gaat zien. Tenzij eerst even de website checkt natuurlijk. Vandaag hadden ze er een tentoonstelling van Peter Lindbergh, een modefotograaf, een tentoonstelling over moderne kunst uit Afrika. En ook nog een hal vol met middeleeuwse tandartsspullen en tekeningen, hier ben ik zo snel mogelijk langs gelopen.

2. Supermercado

20161008_123056.jpg

Ik was hier zelf nog nooit geweest tot nu, en ik denk dat ik hier nog veel vaker ga komen. Supermercado is een mexicaans restaurant met een streetfood-vibe. Ze hebben allerlei taco’s, burrito’s, salades en kleine hapjes op het menu staan. De huisgemaakt ijsthee is ook zeker een aanrader, misschien wel de allerlekkerste die ik ooit op heb. Nog een groot pluspunt, ze serveren zoete aardappel frietjes.

3. Lucky vintage

20161008_122955.jpg

Bij Lucky op de Witte de With straat, hebben ze zoveel leuks dat je het liefst alles mee zou nemen. Heel goedkoop is het niet, maar als je een beetje zoekt vind je zeker een goede deal. Ze hebben hier vooral veel kleding met een twist, en heel veel baseball jasjes en andere typische Amerikaanse kleding.

4. Danny de cactus

20161008_133722.jpg

Deze winkel zou zomaar mijn favoriet kunnen zijn, het staat hier helemaal vol met cactussen, lampjes en wierook. Het heeft een beetje een 1000 en een 1 nacht sfeer, dus als je een nieuwe cactus zoekt of gewoon iets leuks voor in je huis, ben je hier aan het goede adres. Deze winkel bevindt zich ook op de Witte de With straat, een van de leukste straatjes van Rotterdam.

5. The Tealab

P1110680.JPG

De tea lab heeft niks met laboratoria te maken, maar lekker is het wel. Ze hebben hier voor ieder wat wils, vegan, glutenvrij maar ook gewoon lekker ongezond. Ook hebben ze hier genoeg te kiezen voor koffieliefhebbers, wat je met zo’n naam misschien niet zo denken. Hier kan je terecht voor iets te drinken, gebak, lunch en zelfs voor een complete high tea.

6. Dille & Kamille20161008_151634.jpg

De Dille & Kamille is best een bekende winkel, maar toch wilde ik hem even delen voor de mensen die de winkel nog niet kennen. Ze verkopen hier van alles maar vooral keukenspullen en planten. Ik heb hier mijn ‘gatenplant’gekocht. En het belangrijkste van de hele winkel zijn wel de chocolaatjes bij de kassa, ze zijn maar 25 cent en verschrikkelijk lekker.

7. Sweet Rebel Vintage

20161008_133550

Ik kon nooit vintage winkels vinden in Rotterdam, en nu heb ik er 2 gevonden op 1 dag. Hier hebben ze veel klassieke spulletjes, en ook veel van dure merken. Zo spotte ik hier een echte Burberry jas, maar ja ik heb helaas al genoeg jassen. Maar als je wel op zoek bent naar een jas, of iets anders moois, ben je hier aan het goede adres. Deze winkel zit naast het restaurant van nummer 2, dan kun je gelijk een taco eten na het shoppen.

Ik hoop dat je het een leuk artikeltje vond om te lezen, en er een plekje tussen zat dat je nog niet kende. Ik heb nu ook bloglovin, als je me daar op volgt mis je nooit meer een blogpost. Hopelijk zie ik je hier snel weer.

Bloglovin: https://www.bloglovin.com/blogs/toujours-une-fete-18241761

 

Leave a Reply

