How to survive testweeks

heyy, wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. toetsweken, SEweken of tentamens, hoe je ze ook wil noemen stressvol zijn ze zeker. Dus vandaag deel ik, in plaats van te leren voor mijn toetsweek, wat tips om te destressen en de toetsen te overleven. Ow, ja als je niks meer van me hoort heb ik mijn eigen advies waarschijnlijk niet opgevolgd, en heb ik alle toetsen verprutst.

Van uitstel komt afstel

je kent het wel, je bent lekker een serie aan het kijken als je denkt, shit ik moet nog iets leren, ach ik word morgen wel extra vroeg wakker om het te doen. Niet doen dus, de kans dat jij je bed uitspringt als je wekker een uur eerder gaat om te leren voor je toets is minimaal. Dus doe het leerwerk nu, en misschien heb je morgenochtend nog wel tijd voor die serie

Treat yo’self

Soms heb je dat stukje chocola, of de hele reep, gewoon nodig. Je mag jezelf best belonen na die moeilijke wiskundetoets met wat lekkers of een aflevering van je lievelingsserie. Maar een hele reep chocolade na elke toets, raadt ik je dan weer wel af haha.

Doe iets wat je leuk vindt

Dit punt slaat een beetje op de vorige, maar maak tijd vrij voor je hobby’s. Niemand wordt er gelukkig van om hele dagen te leren, tenminste ik heb ze nog niet ontmoet. Zorg dat je een halfuurtje per dag tijd hebt om iets leuks te doen, dit kan van alles zijn, tekenen, naar buiten, iets met vrienden doen. Maar anders wordt je echt gillend gek aan het eind van de week.

p1120054

Relax

Okay, dit klinkt heel simpel, maar denk gewoon even niet na over al die toetsen.Steek een kaarsje aan, zet je favo muziek op, en doe gewoon even helemaal niks. Of ga lekker de natuur in of doe wat yoga, maar zet je zenmodus aan en denk vooral even niet aan alle nare toetsen.

p1110442

Plannen

Heel cliché, maar wel waar. Niks is erger dan de avond van te voren nog 300 woordjes moeten leren, zorg daarom dat je het goed verdeelt over een langere periode. Een logische tip, maar wel belangrijk. Vergeet ook niet een planning te maken, en probeer je er aan te houden

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan deze tips, en als je een toetsweek hebt, veel succes. En ik hoop je hier volgende keer weer te zien, waarschijnlijk komt er dit weekend een nieuwe post online.

Leave a Reply

