Christmas Cookies

hey, wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. Vandaag deel ik een recept voor koekjes met jam ertussen, niet alleen heel feestelijk maar vooral heel lekker. Ik ben eindelijk klaar met mijn toetsweek, en ook al heb ik nu geen toetsen meer, mis ik het vroeg uit zijn wel een beetje. Maar goed, geen stress is ook fijn, deze koekjes zijn dus een soort van feestelijke afsluiting van mijn toetsweek.

Het is november, en dat betekent bijna december, en dus bijna kerst. En aangezien ik nog al enthousiast ben over kerst(ik heb een kersttrui aan, as we speak) besloot ik kerstkoekjes te maken. Maar laat ik maar gewoon beginnen met het recept.

Wat je nodig hebt

  • 25o g boter
  • 3oo g bloem, en extra voor het rollen
  • 1 ei
  • 200 g suiker(welk soort dan ook)
  • 2 theelepels kaneel of speculaaskruiden
  • 100 g jam
  • nog 2 theelepels kaneel of speculaaskruiden

Verder nog

  • mixer
  • koekvormpjes
  • pannetje
  • folie

How to

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Klop de boter en suiker tot een luchtig geheel, voeg hier het ei aan toe.

Mix op de laagste stand de bloem en kruiden door het mengsel. Maak een bol van het deeg en pak het in in folie, laat het minstens een half uur in de koelkast afkoelen.

Bloem je tafel of aanrecht, rol het deeg uit en steek de vormpjes uit. Zorg dat je van alles een onderkant en een bovenkant hebt.

p1130336p1130341

Bak de koekjes in 10 tot 12 minuten gaar, en laat ze vervolgens afkoelen.

Verwarm ondertussen de jam en de kruiden in een pannetje. Als de koekjes zijn afgekoeld, kun je steeds een theelepel jam tussen de twee helften doen, net zo lang tot dat alle koekjes zijn voorzien van jam en een bovenkant. Bestrooi de koekjes eventueel met poedersuiker, en Bonne appetit!

p1130345p1130342

Zelfs mijn broertjes waren erg enthousiast, en konden niet wachten om er een te proberen . Hebben jullie ook zo’n zin in kerst,en laat het zeker weten als je deze koekjes hebt gemaakt. Ik hoop je hier volgende keer weer te zien, en laat zeker een reactie achter.

Leave a Reply

