A day in Amsterdam+Aftermovie

Op zondagochtend nog voordat ik goed en wel wakker was, zat ik al op de fiets, onderweg naar Amsterdam. Na wat gedoe en geren met bussen, treinen en metro’s, kwam ik aan op het centraal station. Elke keer ben ik weer verbaasd over hoe mooi deze stad is.

Op naar het Stedelijk Museum , lekker rustig maar wel veel kunst. Daar heb ik eerst wat foto’s van.p1120630

p1120669

Dit kunstwerk is helemaal gemaakt van papieren parasolletjes, je weet wel die altijd in je cocktail zitten.

p1120647

Ik ben dus best wel fan van Charley Toorop en haar werk, en op de website van het stedelijk stond dat ze veel werk van haar hebben. Maar dat waren dus welgeteld 3 schilderijen.

p1120694

p1120688

Na een paar uur was ik wel uitgekeken in het museum en besloot ik ergens te gaan lunchen. Ik wilde graag een keer naar Wildernis , en dat was maar een straat verderop. Maar wel een haast eindeloze straat kwam ik achter. Maar goed, met een blaar op mijn linkervoet van al het lopen, had ik het eindelijk gevonden. En ook hier heb ik weer wat foto’s gemaakt.

p1120733

Deze is winkel is zo schattig, echt waar ik wil hier voor altijd blijven.

p1120732

p1120729

Hoe leuk deze winkel ook is, ik had nog steeds honger. En toen kwam ik een super schattig restaurantje tegen, met bagels en broodjes. Maar op zondag ook Pancakes, dus ik ging voor de pancakes met blauwe bessen, een een chai tea latte. Alle warme drankjes worden hier geserveerd in reusachtige mokken, maar dan ook echt gigantisch. Een heerlijk knus zaakje met fijne jazz muziek, en heerlijk eten.Gary’s Deli

P1120739.JPG

Verder heb ik nog wat rondgelopen door Amsterdam, en genoten van het heerlijke zonnige weer. Ook heb ik heel veel gefilmd, om een kleine video over vandaag te maken. Maar vandaag is mijn computer daar veel te langzaam voor, maar dat komt nog dus.

p1120748

p1120722

p1120714

p1120726

EDIT: ik heb een filmpje in elkaar geknutseld over deze dag, ik hoop dat je het wat vindt, ik ben in ieder geval erg enthousiast.

Ik hoop dat je dit een leuke blogpost vond, en je hier volgende keer weer te zien. En ik wil misschien een giveaway doen omdat mijn blog al bijna 600(!!!) keer bekeken is,wat zouden jullie leuk vinden om te winnen, let me know. En volgende week komt de aftermovie van deze dag online. See you soon!

One thought on “A day in Amsterdam+Aftermovie

Leave a comment