Een dagje langs de grachten in Delft

Om het begin van de meivakantie te vieren ging ik afgelopen zaterdag een dagje naar delft met mijn moeder. De enige keer dat ik hier eerder was, was een schoolkamp in de 2e klas waarbij we 60 kilometer moesten fietsen(niet echt een goede eerste indruk). Maar de 2e keer ben ik een klein beetje verliefd geworden op deze stad, met alle grachten, mooie huisjes, markten en allerlei unieke winkels. Dus vandaag wat foto’s en een aantal leuke plekjes in delft, zodat jouw eerste indruk beter mag zijn dan de mijne.

P1240303P1240300P1240404P1240283P1240297

Groene Vingers

P1240299

Groene vingers is zoals de naam al doet vermoeden een plantenzaak, maar niet zomaar een ze hebben er niet alleen honderden soorten planten, ze hebben ook allerlei ander moois van kaarten tot sieraden tot huisdecoratie, een heerlijke winkel om eindeloos te kijken naar alles wat er te koop is.

P1240298

Vintage island

P1240405.JPG

Vintage island is een kleine winkel, maar wel tot de nok toe gevuld met allerlei mooie (en minder mooie) vintagekleding. Al ben ik hier helaas niet geslaagd hebben ze wel een hoop moois (altijd als ik iets vintage wil kopen kan ik niks vinden, maar als ik blut ben en alleen wil kijken vind ik eindeloos veel moois(struggles))

De Botanische tuin TU Delft

P1240326

Het liefst zou ik elke botanische tuin in de wereld bezoeken, al denk ik dat dat er niet in zit. Maar alle botanische tuinen van Nederland moet lukken, en delft kan nu ook afgevinkt worden. Deze tuin is niet zo heel groot, maar heeft vooral prachtige kassen en heel veel rust. De tuin ligt net buiten het centrum en is heerlijk als je even wil ontspannen na al het shoppen en wandelen.

P1240317

P1240321

P1240359

Pleck

Afbeeldingsresultaat voor pleck delft

We moesten bij Pleck even zoeken naar een plekje, maar gelukkig was er nog een tafeltje vrij, want het eten was er heerlijk. Met een uitgebreide lunchkaart met soep, salade, tosti’s, quiches en sandwiches, zit hier sowieso iets lekkers tussen. En zeker de chai tea latte was verrukkelijk ( ik heb gewoon een groot zwak voor dit drankje).

Ben je weleens in Delft geweest?

ev2fqsv

Leave a Reply

