Inspiratieloos

geen inspiratie, voor niks niet, compleet blanco. Geen inspiratie en geen zin, niet het einde van de wereld maar wel vervelend. Geen idee wat te doen, maken en laat staan bloggen. Iets waar iedereen helaas weleens last van heeft, dus vandaag wat dingen die je kunnen helpen om er weer boven op te komen, die mij in ieder geval helpen. Hopelijk heb je iets aan deze tips (hopelijk heb je boordevol inspiratie en heb je deze tips niet nodig, maar goed).

 

Change your surroundings

P1240449

Hiervoor hoef je niet gelijk een vliegtuig naar de andere kant van de wereld te boeken(al zorgt dat ook wel voor een inspiratieboost). Maar ga eens een rondje fietsen in een onbekend natuurgebied, of bezoek een stad in de buurt die je niet zo goed kent.

Magazines

P1240642

Tijdschriften zijn een hele fijne bron van inspiratie,  met een kop dampende thee kijken naar mooie foto’s en tekeningen en het allemaal op je gemak in je opnemen. Het is een stuk ‘rustiger’ dan inspiratie vinden op instagram of pinterest, wat ik zelf erg fijn vind. Ik vind allerlei tijdschriften leuk om te lezen, de flow, reistijdschriften maar ook modetijdschriften omdat daar vaak de meest prachtige foto’s in staan.

Muziek

Muziek is altijd belangrijk, zet wat tunes waar jij blij van wordt. Voor mij werkt het altijd goed om nieuwe muziek op te zetten die ik niet ken , op de een of andere manier ben ik hierdoor een stuk creatiever. Meestal zet ik dan gewoon een random aanbevolen afspeellijst aan op spotify, maar soms ook gewoon wat muziek die me altijd blij kan maken. Dus wat favoriete nummers om te luisteren als ik inspiratie nodig heb.

Berlin-Bears Den

Home/Dirty Paws-Gardiner sisters

Dog  days are over-Florence+The Machine

Here comes the sun-The Beatles

Collages

P1240625.JPG

Collages maken vind ik heerlijk, de mooiste plaatjes uitknippen, rangschikken en opplakken zodat het een mooi geheel word. Nu hoef je niet gelijk je nieuwe dure tijdschriften te verknippen, je kunt oude tijdschriften gebruiken, maar ook de kampioen(het gratis blaadje van de anwb) heeft vaak mooie foto’s en zelfs de supermarkt blaadjes hebben soms mooie plaatjes. Zo ben je creatief bezig mar het is toch ‘makkelijker’ dan iets helemaal zelf uit je mouw schudden, ook kleurplaten zijn heerlijk om te maken als je niet de inspiratie hebt om iets zelf te tekenen.

Let it be

Hoe vervelend het ook kan zijn, het gaat altijd weer over. Dus probeer niet te veel in de put te zitten, want over een weekje of 2 is het waarschijnlijk wel weer over. (dit is advies wat ik zelf vaak niet opvolg oeps, waardoor ik dan maar in bed ga liggen in plaats van iets doen want ik heb toch geen zin)

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, en geniet van je laatste week vakantie (als je die hebt)

ev2fqsv

 

Leave a Reply

