Ik heb eindelijk een wafelijzer

Vorig weekend vierde ik mijn verjaardag met mijn familie, en kreeg ik eindelijk een wafelijzer, iets wat al heel lang op mijn eindeloos lange lijstje met dingen die ik wil kopen had staan.  En vandaag kon ik dan eindelijk een stapel wafels bakken, en al zeg ik het zelf ze waren ver-ruk-ke-lijk, dus vandaag een receptje voor wafels met aardbeien en witte chocolade.

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with  preset

Recept:

voor ongeveer 4 wafels

  • 150 g bloem
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 2 eetlepels suiker
  • 1 ei
  • 300 ml melk
  • 1 eetlepel olie
  • een snufje zout
  • een paar aardbeien
  • chocola, ongeveer 100 g
  1. Meng de bloem,bakpoeder, zout en suiker in een kom   2. Roer hier de melk, het ei en de olie doorheen 3. bak de wafels nu in het ijzer volgens de gebruiksaanwijzing (bij  mij was dat 6 minuten)  4. Snijdt de aardbeien in plakjes en verdeel over de wafels  5. Smelt de chocolade in een pannetje of in de magnetron en ‘drizzle’ het over de wafels met een lepel  6. Laat de chocolade afkoelen en uitharden, of als je de chocoladevlekken er voor over hebt, eet ze warm.

Je kunt deze wafels uiteraard met alles beleggen wat je zelf lekker vindt, slagroom, pindakaas, fruit, poedersuiker whatever.

 

ev2fqsv

Leave a Reply

