Bulletjournaling 101

De meest mooie foto’s van bulletjournals zag ik overal op pinterest en instagram, en vanwege mijn grote liefde voor lijstjes en notitieboekjes besloot ik een eigen bulletjournal te kopen, Ik doe het pas een paar weken, maar ik ben al helemaal om, ik vind het hartstikke handig om alle lijstjes, planningen en mijn agenda in een boekje te hebben. Omdat ik zelf niet zo goed wist waar ik nu moest beginnen met een bulletjournal, vandaag een blogpost met de basics van bulletjournals.

P1270333

Wat is een bulletjournal eigenlijk?

Het leuke aan een bulletjournal is dat je het helemaal kan invullen zo als je wil, maar een bulletjournal is dus een notitieboekje waar je alles in zet, je agenda, honderden lijstjes en quotes en plaatjes.

P1270323

 

Yearly,Monthly & weekly spreads

Dit is denk ik vrij voor de hand liggend, maar een beetje zoals in een agenda heb ik in mijn bulletjournal een pagina voor dit jaar, een overzicht per maand en dan nog een overzicht per week. Als je heel druk bent of gewoon heel veel op wil schrijven kun je ook nog daily spreads gebruiken, om je plannen van dag tot dag op te schrijven.

P1270365

 

Wat heb je ervoor nodig

Uiteraard heb je een notitieboekje of schrift nodig, dit kan er een zijn die speciaal gemaakt is als bulletjournal of gewoon een leuk notitieboekje, ik kocht de mijne bij de Hema voor maar 3 euro. Verder zijn allerlei soorten pennen, stiften, fineliners, washitape en stikkers altijd handig, ook foto’s en mooie plaatjes zijn leuk om in te plakken. En niet te vergeten tippex om foutjes weg te halen(al kan je er ook gewoon een leuke stikker over heen plakken)

P1270387

En dan nog wat foto’s van mijn bulletjournal als inspiratie, en omdat ik er ontzettend blij mee ben.

P1270357.JPG


P1270326

En dan nog wat inspiratie van mooie bulletjournals van Pinterest

ev2fqsv

 

2 thoughts on “Bulletjournaling 101

Leave a Reply

